wtorek, 1 lutego 2011

Sernik idealny

Na każdym blogu kulinarnym można znaleźć co najmniej po jednym wpisie o tym tytule, a każdy kto piecze ciasta ma co najmniej jeden swój ulubiony przepis na to ciasto. Od kiedy tylko piekę szukałam przepisu na sernik, który byłby tym idealnym, doskonale odpowiadającym moim gustom kulinarnym. Miewałam przepisy, które lubiłam i uważałam za bardzo dobre, godne polecenia, ale dopiero kiedy na Mniammniam odkryłam przepis Barocco to wiem, że znalazłam swój sernik idealny. Nawet Maleństwo, które jest bardzo wybrednym zjadaczem serników uznał, że ten jest fenomenalny i zawsze do niego porównuje inne moje wypieki sernikowe. Jeszcze nie znalazł się taki, który zostałby oceniony wyżej od tego.


Cytując za Małgosią – Barocco  podaję przepis na to cudo:

składniki
-1 kg sera białego , tłustego , niemielonego( nie może być zbyt mokry )
-2 szklanki cukru
-10 jaj
-1 masło roślinne
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-2 łyżki mąki pszennej
-wanilia
-rodzynki wg uznania

- na lukier : cukier puder , sok z cytryny , skórka pomarańczowa .



sposób przygotowania
Ciasto wykonuję w melakserze ( z metalowym nożem) , w związku z tym wszystkie składniki dzielę na dwie części .
Jeśli sernik robimy z rodzynkami , należy je najpierw namoczyć ( do tego ciasta polecam jasne , drobne rodzynki ).
Masło utrzeć z żółtkami i cukrem w robocie . Dodawać do utartej masy stopniowo ser .Wyjąć masę do dużego naczynia i powtórzyć czynności z drugą częścią składników . Po przyrządzeniu całej masy , dodać do niej przesianą mąkę , zapach i wymieszać mikserem . Ubić pianę z białek na sztywno. Dodać do masy . Wylać na blachę ( dużą płaską ) . Piec ok. 1 godz . w temp. 180 stopni .
Po wystygnięciu zrobić lukier z cytryny i cukru pudru , dodać skórkę z pomarańczy
.

Ponieważ ja akurat nie lubię skórki pomarańczowej to nie posypuję nią sernika, za to chętnie podaję go z sosami owocowymi – tym razem z musem truskawkowym.

3 komentarze:

  1. Sernik prezentuje się wspaniale, na pewno jest pyszny:) nigdy nie serwowałam tego ciasta z musem owocowym ale myślę że może to ciekawie smakować...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam sie z autorka, to jest sernik idealny! Robie go od dawna i niezmiennie zakochuja sie w nim od nowa :) Przerobilam juz wiele przepisow na sernik, ale ten jest zawsze numerem jeden!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się Basiu , że sernik zdobył Wasze uznanie. Muszę spróbować wersję z musem. Uściski dla Maleństwa . Barocco

    OdpowiedzUsuń