czwartek, 8 września 2011

Kapusta duszona w białym winie

Myślałam, że żadna duszona kapusta nie dorówna tej młodej z dużą ilością świeżego koperku, ale się myliłam. Znalazłam przepis, który wspaniale współgra z moimi kubkami smakowymi. Pierwszy raz zrobiłam ją do czeskiego gulaszu piwnego, o którym pisałam tutaj



Weszła na stałe do naszego domowego menu, jako pyszny dodatek do pieczonych lub duszonych mięs.

Kapusta duszona w białym winie


4 szklanki poszatkowanej białej kapusty
2 średniej wielkości cebule
50 g pokrojonego w kostkę boczku wędzonego
szklanka białego wytrawnego lub półwytrawnego wina
łyżka kminku (u mnie mielonego)
1 ½  łyżki cukru
50 ml oleju
sól, pieprz
2 szklanki rosołu z kurczaka (ilość orientacyjna)
mąka (opcjonalnie)

Na rozgrzany olej wrzucić posiekaną cebulę, zeszklić ją a następnie dorzucić boczek. Smażyć aż do zrumienienia boczku. Dodać kapustę, kminek, rosół, wino i cukier. Płyn powinien sięgać połowy warstwy kapusty. Całość dusić pod przykryciem aż kapusta zrobi się miękka, ale jeszcze będzie jeszcze chrupka. Ostatecznie doprawić solą i pieprzem. Jeśli ktoś woli wersję zagęszczonej kapusty powinien dodać jeszcze mąkę (około 1 łyżki stołowej) i ponownie zagotować.

1 komentarz: