piątek, 10 maja 2013

Rukola ze szparagami z winegretem z czosnkiem niedźwiedzim



W Dolinę Mozeli jeszcze wrócimy, ale teraz pora na najważniejsze warzywo maja. Szparagi już są i to w przystępnych cenach. Sezon rozpoczęłam nad Mozelą, ale o tym będzie innym razem, dziś proponuję sałatkę z rukoli ze szparagami. Pojawił się również czosnek niedźwiedzi i postanowiłam wykorzystać jego ostry smak i wyrazisty aromat do doprawienia sałatki.



Sałatka z rukoli ze szparagami z winegretem z czosnkiem niedźwiedzim


pęczek szparagów
2 duże garście umytej rukoli
kilka pomidorków koktajlowych
kawałek czerwonej papryki pokrojonej w paseczki
płatki parmezanu

winegret:
mały pęczek czosnku niedźwiedziego
1 łyżka wody
6 łyżek oliwy z oliwek
2 łyżki octu winnego
sól

Jeśli wykorzystujemy białe szparagi należy je obrać i obłamać zdrewniałe części (jeśli obłamujemy a nie odkrawamy końcówek to w sposób automatyczny pozbywamy się zdrewniałych części). Zielone szparagi wystarczy obłamać. Przygotowane szparagi ugotować na parze lub w wodzie do miękkości, ale uważać aby ich nie rozgotować. Odcedzić, wystudzić.
Czosnek niedźwiedzi umyć. Zmiksować razem z pozostałymi składnikami na jednolitą masę.
Rukolę ułożyć na talerzach (dwie porcje), na niej ułożyć szparagi, przekrojone na połówki pomidorki. Przybrać papryką i parmezanem.
Sałatkę polać winegretem.
Smacznego!!!






Sałatka podana z grzankami może stanowić doskonałe danie na lekką kolację lub lunch.

Przepis dodaję do kilku akcji:




16 komentarzy:

  1. Piękne i wiosenna sałatka.Pozdrawiam i czuję,że jest znakomita.Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również. Sałatka bardzo wiosenna :)

      Usuń
  2. o tak! mmmmmmmmmmmmmmmm szparagi, uwielbiam! lecę jutro z rana na bazar - kupię 4 pęczki zielonych - dwa na Twoją sałatkę, a dwa na zjedzenie z bułeczką tartą :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś kupię na ukochaną zupę krem ze szparagów :)

      Usuń
  3. Wlasnie wrocilem z targu z czosnkiem niedźwiedzim i szparagami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) czyżbym wiedziała co będzie na obiad lub kolację :)?

      Usuń
    2. I jeszcze pytanko, gdzie chadzasz na targ?????

      Usuń
    3. Tym razem z czosnku zrobiłem zupę, bo miałem ją w planach już od dawna, ale w tygodniu sałatka będzie :-)
      W sobotę jeżdżę na Halę Targową na Piaskowej, a w tygodniu zaglądam na Halę Strzegomską, bo bliżej. A tTy masz jakieś ulubione, sprawdzone miejsca?

      Usuń
    4. Zupa już też była, dzisiaj będzie tutaj ;) A ja zakupy robię na Hali Targowej, w moim osiedlowym sklepie "Pola" (ogromny wybór różnych dziwnych rzeczy) oprócz tego sery z Wańczykówki http://www.wanczykowka.pl/index.php?kid=ofe zamawiane przez net i odbierane we Wrocku i inne rzeczy na jarmarkach ekologicznych https://www.facebook.com/WroclawNaZdrowie ale brakuje mi cotygodniowych targów gdzie przyjeżdżają producenci i sprzedają swoje produkty.

      Usuń
  4. Basiu, pysznie podane szparagi! Czy Ty masz czosnek niedźwiedzi w ogrodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam w ogrodzie, ale podobno można posadzić. Kupuję w moim osiedlowych sklepie :)

      Usuń
    2. Tutaj czosnek niedźwiedzi jest zupełnie nieznany i to nie tylko w sklepach osiedlowych ale również w ogrodniczych. Tyle się dowiedziałam, że sadzi się jesienią i własnie rozglądam sie za sadzonkami :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Pierwszy czosnek niedźwiedzi zbierałam w lesie ;)

      Usuń
  5. Jak dawno nie jadłam szparagów :-)
    Muszę coś z tym zrobić :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłas mi smaku na szparagi, ja na rzie zajadam się młodą kapustą na różne sposoby...pozdrawiam i życzę Buni zdrowia!!!!
    ...a zupa krem z nowszego postu musi smakować obłędnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja kapustkę podziwiałam i mam ją w planach. Ja na razie zajadam sie szparagami co widać.

      W imieniu Buni dziękuję!

      Usuń